Jamal O.

Consultant en stratégie de marque & communication

Paris, France

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  • 2.35178
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Préférences

Déplacement
Effectue ses missions exclusivement en télétravail
Durée de mission
Préfèrerait :
  • ≤ 1 semaine
  • ≤ 1 mois
  • entre 1 et 3 mois
Préfèrerait éviter:
  • entre 3 et 6 mois
  • ≥ 6 mois
Secteur d'activité
  • Grande distribution
  • Industrie pharmaceutique
  • Luxe
  • Santé & bien-être
  • Secteur médical
+1 autres

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Compétences (16)

Jamal en quelques mots

Si vous avez besoin d'un jeune stratège qui a baigné dans le marketing et la publicité, je suis votre homme ! Fort de 7 ans d'expérience qui m'ont conduit à occuper un poste de directeur des stratégies au niveau global pour une agence digitale, à New York, la stratégie, c'est mon dada.

Passionné par la linguistique, la sémiologie, l'anthropologie, la sociologie et la psychologie, j'allie les sciences sociales à mon savoir-faire terrain pour accoucher d'idées créatives et de stratégies importantes pour les business de mes clients.

J'interviens principalement sur des missions de construction de plate-forme de marque, de brief clients, d'analyse d'études de marché, d'insights consommateurs et d'analyse de tendances.

Diplômé de l'ESSEC, avec 5 langues à mon actif (et 4 autres en apprentissage) et des expériences à Dubai, à Singapour, à Shanghai, à New York, j'ai une vision internationale des industries, en particulier du milieu de la santé. J'ai tout de même travaillé pour une variété de marques d'univers différents, ceux du luxe, de l'automobile, de la restauration rapide, des produits grande consommation ou encore de la grande distribution.

Si vous avez besoin d'un avis frais bien qu'élaboré, n'hésitez plus !

Expériences

février 2019 - février 2020 | New York, États-Unis d'Amérique

Agence & SSII

DR COM

Global Strategy Director

  • Driving growth in the US market through strategic recommendations and inspiring creative ideas.
  • Leading all Drcom offices’ initiatives to formulate strategic inputs.
  • Supporting various workstreams related to strategy development, strategic marketing, new business and commercial excellence.
  • Mobilizing and managing teams of strategic consultants on a global level.
  • Pushing forward the initiatives of the agency as a whole to adopt a culture of strategy (HR, corporate strategy, partnerships).
  • Giving impetus to the development of the New York office alongside the Managing Director.
  • Making global decisions that creates long-term improvement.
  • Establishing and reviewing key corporate priorities and translating them into a comprehensive strategic plan.
octobre 2017 - février 2019 | Shanghai, Chine

Agence & SSII

DR COM

Account & Strategy Director

o Elaborating business and brand strategies for big pharma companies, as well as companies in Life Sciences
o Building and growing strategy team capabilities and fostering a culture of strategic thinking in the agency
o Improving creative excellence thanks to strategic inputs and concepts
o Preparing marketing & strategy recommendations for clients with insights, trends and cultural context
o Driving organic growth of existing accounts and acquisition of new business through pitches
o Managing a team of 10+ Account, Creative and Planners
o Handling the whole process of Project Management (SOW, proposal, timeline, quotation, invoicing)
o Training colleagues and clients on best case studies (workshops)
o Getting involved into the company’s global strategic decisions as well as the agency organizational & HR dynamics
avril 2015 - septembre 2017 | Paris, France

Agence & SSII

Publicis- Publicis

Planneur Stratégique International

Brand & Communication strategy for all SANOFI global brands in the following categories: Pain (Doliprane, No Spa), Digestive Health (Maalox, Enterogermina, Essentiale), Allergy (Allegra), Cough&Cold (Rhinathiol, Nasacort), VMS (Mitosyl, Magné B6, Omnivit), Feminine Care (Lactacyd, Dermacyd), Advanced Naturals…

o Elaborating strategies for brands based on consumer insights
o Building brand platforms (brand purpose, positioning, values, manifestos...)
o Training marketing sessions for clients
o Competitive Overviews, Copywriting, Storytelling, Market Research & Trendwatching
o Workshops moderation & organisation
o Data-crunching & Insight-mining
o Overall coordination with local agencies (Digitas, MSL, Saatchi&Saatchi, Zenith Optimedia)
o Campaign Ideas development in 360° through Client Briefs & Creative Briefs
o Focus Groups, ethnography, semiotics sessions
o Digital Case Study Reviews

Also in charge of strategic planning for the following brands: LAURENT-PERRIER, TOURISM IRELAND, SAINT-AGUR (SAVENCIA), OKAY (SCA), MAISONS DU MONDE, CENTURY 21.

Working occasionally on new businesses & clients' projects (TEFAL, ENGIE, BNP Paribas, RENAULT, CARREFOUR, ORANGE)
septembre 2014 - février 2015 | Paris, France

Agence & SSII

LES GROS MOTS

Planneur Stratégique

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Certifications

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