Malt se lance en Suisse 🇨🇭
Vous pouvez découvrir nos services et créer votre profil. Si vous avez des questions, contactez-nous sur [email protected]

Bienvenue sur le profil Malt de Laura !

Malt vous permet d'accéder aux meilleurs consultants freelances pour vos projets. Contactez Laura pour échanger sur votre besoin ou recherchez d'autres profils sur Malt.

Laura Pedroni

Senior UX Designer + Front-end developer

En télétravail depuis Paris

  • 48.8546
  • 2.34771
  • Tarif indicatif 667€ / jour
  • Expérience 7 ans et +
  • Taux de réponse 100%
  • Temps de réponse 12h
Proposer un projet La mission ne démarrera que si vous acceptez le devis de Laura.

Indisponible

Jusqu'au 24/11/2021

Proposer un projet La mission ne démarrera que si vous acceptez le devis de Laura.

Localisation et déplacement

Localisation
Paris, France
Télétravail
Effectue ses missions majoritairement à distance

Préférences

Durée de mission
  • ≤ 1 semaine
  • ≤ 1 mois
  • entre 1 et 3 mois
  • entre 3 et 6 mois
  • ≥ 6 mois
Taille d'entreprise
  • 1 personne
  • 2 - 10 personnes
  • 11 - 49 personnes
  • 50 - 249 personnes
  • 250 - 999 personnes
+2 autres

Vérifications

Langues

  • Français

    Bilingue ou natif

  • Anglais

    Bilingue ou natif

Catégories

Compétences (48)

Laura en quelques mots

UX Designer Senior avec de très fortes compétences en Front-End (HTML, CSS, React), de l’expérience sur des projets à la fois tangibles et digitaux, et 10 ans d’expérience à travailler avec des entreprises telles qu’Autodesk, Nike, Sony, BETC, Eurazeo Investment Manager et beaucoup d’autres.

Ces 3 dernières années, j'ai travaillé à Autodesk, développant le design et le code de l'expérience utilisateur pour un produit avec plus de 30000 utilisateurs actifs par mois + développant le design et le code d'un nouveau produit.

En tant que designer UX, j'ai:
- Conduit la recherche utilisateur avec des interviews d'utilisateurs et experts du sujet.
- Designé les flux utilisateurs à travers l'app, créé des designs localisés, et dessiné des wireframes.
- Participé à la définition de la stratégie produit à travers la recherche utilisateur.
- Accompagné nos développeurs au cours du développement du produit et affiné les designs pour répondre aux exigences techniques.

Avant cela, j'ai construit des applications webs en React pour de larges entreprises et startups, et designé et construit des installations et objets interactifs pour de grandes marques avec mon entreprise incidence.io. J’ai particulièrement aimé designer les flux utilisateurs pour des installations telles que celles pour Nike ou Nexus Interactive. Dans ce rôle, j’ai appris à communiquer efficacement au travers de pitch clients, de notre étroite collaboration avec eux, et à travers l’embauche et le travail au jour le jour avec notre équipe de freelances.

Récemment, j’ai travaillé pour Eurazeo Investment Manager et Michelin en freelance. J’ai dirigé les efforts UX d’Eurazeo et aidé Michelin à cartographier et redéfinir l’architecture d’information pour leur portfolio d’apps de management de flottes de véhicules.

Intéressé(e)? Discutons!

- Basée en Angleterre, mais française et travaille à l'international régulièrement. -

Portfolio

Expériences

Autodesk - Autodesk

Cinéma & audiovisuel

Design Technologist (Front-end engineer + UX designer)

London, United Kingdom

septembre 2018 - mai 2021 (2 ans et 8 mois)

𝐑𝐞𝐝𝐞𝐬𝐢𝐠𝐧 𝐚𝐧𝐝 𝐝𝐞𝐯𝐞𝐥𝐨𝐩𝐦𝐞𝐧𝐭 of 15 years old Autodesk Shotgun (Production management software supporting media production workflows)

The challenge: Create a best in class user experience for a legacy product with 30k monthly active users + design and develop a new greenfield project as part of our offering.

𝐏𝐫𝐨𝐝𝐮𝐜𝐭 𝐃𝐞𝐬𝐢𝐠𝐧:
1) Research: Discovery workshops, interviews of users & subject matter experts, interview analyses, design research artefacts.
2) Design: App-wide pattern design and flows, Localised designs and flows, Wireframes.
3) User testing: Testing of designs with users through 2D designs, code prototypes, MVPs.
4) Design to Production: Agile work with developers for constant improvement of the design through to production.
5) Design Advocacy: Integration of developers and product support teams in user interviews and design jams, production of artefacts to communicate Research conclusions and gather immediate team feedback and concerns, North Star Designs to align teams.
6) Strategy: Recommendations for immediate focus and long term directions rooted in user understanding.

𝐃𝐞𝐯𝐞𝐥𝐨𝐩𝐦𝐞𝐧𝐭
1) Prototypes of user flows and interactions in code, to rapidly test with users and iterate designed experiences.
2) Development of fully tested and highly reusable React components for our product Design System.
3) Development of production ready screens and flows to help our customers achieve their day to day jobs. Breaking down of design requirements into technical requirements to assess scalability and share work amongst the team. 4) Audit of a newly acquired app and recommendations to integrate it into our existing software and tech stack (coding standards, git standards and processes, testing coverage, project structure, design system, styling, tooling, etc), discussion with stakeholders to balance existing practices and latest industry standards.

Incidence.io

Arts & artisanat

Experiential Art Director, Interaction Designer, Interactive Designer, Creative Director, Maker

juin 2013 - Aujourd'hui (8 ans et 4 mois)

Founder & CEO of incidence.io
Design and development of bespoke interactive objects & immersive installations.
1) Product design, UX and prototypes development.
2) Recruitment and management of a team of freelancers.
3) Management of ongoing relationships with clients and suppliers.
4) Lead of project presentations and pitches.
5) Management of projects from concept to completion.
6) Extensive experience drawing contracts, scheduling and budgeting.

AND Digital

E-commerce

Software Engineer

London, United Kingdom

juin 2017 - juillet 2018 (1 an et 1 mois)

Work for House of Fraser: Migrating the company’s old online store to a new tech stack powered by React on the FE. Built in React.

Buildupp

BTP & construction

Frontend Developer

London, United Kingdom

février 2017 - mai 2017 (3 mois)

Front-end dev. for a fully responsive marketplace for the construction industry. HTML, CSS, JS, Jquery, Foundation.

Fjord

Conseil & audit

Experience Designer

London, United Kingdom

décembre 2016 - janvier 2017 (1 mois)

Spacial Design & app design for a commercial exhibition. 3D model of the space, design of the installations & panels, design of the visitors’ flow and interaction. Wireframes + UI to adapt existing app to physical interactions and exhibition flow.

Weir & Wong

Internet des objets

Creative Technologist

novembre 2016 - novembre 2016

Concept & Tech advice for playful wearables and objects. Concept development. Research of the adequate stack (software & hardware) to bring the projects to life.

Fjord

Banque & assurances

Experience Designer

octobre 2015 - décembre 2015 (2 mois)

Conducted observatorial research and semi-structured interviews. Developed a set of personas and scenarios to drive concrete discussions. Developed sketches of the space, video prototypes and task flows. Produced high level recommendations to inform business directions.

Nexus Productions

Divertissements & loisirs

Experiential Designer

août 2015 - août 2015

Generated ideas to answer briefs for new pitches. Developed concept sketches and storyboards.

R/GA

Experiential Designer

juin 2015 - juillet 2015 (1 mois)

- Freelance - Pitched and liaised with the client throughout the project. Recruited and worked hand in hand with the team (1 engineer & 2 carpenters), and liaised with external suppliers. Led the design development, project management and production of the installation. Integrated graphic design elements in collaboration with the client’s creative team. Produced 3D on-site visualizations, 3D structural designs, system diagrams and setup interface.

Secret Cinema

Cinéma & audiovisuel

Artist

mai 2015 - juin 2015 (1 mois)

Pitched and liaised with the client throughout the project. Led the art direction and built the tangible elements. Recruited and worked hand in hand with the team (1 creative technologist & 1 photographer). Developed on-site photo visualisations, interaction diagrams, elevation diagrams, budget and timeline.

Stinkdigital

Mode & cosmétiques

Creative Technologist

novembre 2014 - décembre 2014 (1 mois)

Research, Design Development and Pre-Production of a Bespoke Installation for Rayban.
Led the feasibility study, design development and pre-production of the installation. Worked in close collaboration with the client to refine the initial art direction into a full design proposition. Sourced the components & materials necessary for the project. Built the technical prototype.

UZFUL + Sony

Independent Contractor

janvier 2014 - novembre 2014 (10 mois)

Design + Management + Production of a technological project for advertising agency UZFUL. Pitched and liaised with the client throughout the project. Developed design proposals (sketch and 3D) and prototypes, up to the final prototype before production. Led the production (contract, budget, scheduling, hardware & material sourcing, finding and liaising with external contractors). Recruited and worked hand in hand with the team (1 back-end developer, 1 Firmware Engineer).

Wonderland

Installation Designer

octobre 2014 - octobre 2014

Design and Making of a Suspended Installation for Wonderland Party.

Rumpus

Experiential Designer

London

septembre 2014 - octobre 2014 (1 mois)

Design, Making and Programmation of an Installation for Rumpus Party. Pitched and liaised with the client throughout the project. Developed the pattern design and tangible design. Prototyped, built and coded the final objects and installation

seeper

Product Designer

juillet 2014 - août 2014 (1 mois)

Pitched and liaised with the client throughout the project. Made 3D models, bespoke circuit design and assembled components. Managed and directed the built.

Memo Akten

3D Designer

avril 2014 - juillet 2014 (3 mois)

Assisted in layout design. Developed 3D renderings, edited reference movies.

Lauren Taylor

Installation Designer

mars 2014 - mars 2014

Decor for Lauren Taylor’s performance at Rumpus

Chaka Films

Interactive Designer

novembre 2013 - janvier 2014 (2 mois)

- Freelance - Interactive web documentary: Interaction Design + Web Design

Loop.pH

Experiential Designer

novembre 2013 - novembre 2013

- Freelance - Advised on the interaction design and creative technology. Assisted the graphic design.

Jason Bruges Studio

Experiential Designer

août 2013 - septembre 2013 (1 mois)

- Freelance - Generated concepts. Sketched and prototyped concepts.

Memo Akten

Graphic Designer

mai 2013 - août 2013 (3 mois)

Freelance

Physical Pixels

Experiential Designer

avril 2013 - juillet 2013 (3 mois)

- Freelance - Worked with the creative team to generate ideas. Assisted in the design, graphic design, production and setup.

nod-A

Designer

avril 2013 - avril 2013

Freelance Facilitation of a 3 days workshop with SYSTRA (Facilitate a team to elicit questions, formulate problems and formalise solutions + Digital Fabrication + Design)

Fablab Amsterdam

Creative Technologist

octobre 2012 - janvier 2013 (3 mois)

Working on a tangible interactive project. Researched, designed, prototyped and built. Supported non designers in the use of digital fabrication tools.

Little less Conversation

Graphic Designer, Copywriter

Paris

août 2011 - septembre 2012 (1 an et 1 mois)

Euro RSCG

Graphic Designer

août 2011 - janvier 2012 (5 mois)

Graphic design and advertising film storyboarding.

Joseph Ford

Photographer Assistant

mars 2011 - août 2011 (5 mois)

La Platform

Photographer Assistant

Paris

juin 2011 - juillet 2011 (1 mois)

Little less Conversation

Graphic Designer

juillet 2010 - août 2010 (1 mois)

Designed and wrote the company’s publications.

Formations

Certifications