Malt se lance en Suisse 🇨🇭
Vous pouvez découvrir nos services et créer votre profil. Si vous avez des questions, contactez-nous sur [email protected]

Bienvenue sur le profil Malt de Rémy !

Malt vous permet d'accéder aux meilleurs consultants freelances pour vos projets. Contactez Rémy pour échanger sur votre besoin ou recherchez d'autres profils sur Malt.

Rémy Fernandes—dandré

🇨🇳 China Trade & Communication Advisor

En télétravail depuis Genève

  • 46.2018
  • 6.1466
  • Tarif indicatif 450€ / jour
  • Expérience 2-7 ans
Proposer un projet La mission ne démarrera que si vous acceptez le devis de Rémy.

Disponibilité non-confirmée

Proposer un projet La mission ne démarrera que si vous acceptez le devis de Rémy.

Localisation et déplacement

Localisation
Genève, Suisse
Télétravail
Effectue ses missions majoritairement à distance

Préférences

Durée de mission
  • ≤ 1 semaine
  • ≤ 1 mois
Secteur d'activité
  • Aéronautique & aérospatiale
  • Agroalimentaire
  • Culture
  • Energie
  • Environnement
+5 autres
Taille d'entreprise
  • 1 personne
  • 2 - 10 personnes
  • 11 - 49 personnes
  • 50 - 249 personnes

Vérifications

Langues

  • Anglais

    Bilingue ou natif

  • Français

    Bilingue ou natif

  • Chinois

    Capacité professionnelle complète

  • Espagnol

    Capacité professionnelle complète

Catégories

Compétences (30)

Rémy en quelques mots

You are considering ‘🇨🇳China🐲’ to grow your business ?
You are already there and want to speed things up ⬆️ a little ?

As former Trade advisor (Business France Chine), Brand manager (Accor Group) & Strategic Planner (WPP advertising gp.), I can provide the followings:

- business development consultancy and analysis: market access, business opportunities, sector analysis, go-to-market strategy formulation, matchmaking.
- Branding & Communications consultancy : formulation of your communications and branding strategy in China.

Expériences

Business France (Export)

Trade Advisor Industries & Cleantechs (Chinese Market)

Wuhan City, China

mars 2019 - mars 2021 (2 ans)

Business France is a French government agency dedicated to assisting French companies with their international business development. Mission : - Consulting and market analysis: providing consulting services on Chinese market access, business opportunities, sector analysis, ect. - Matchmaking: developing and cultivating a solid network and partnerships in business communities to create new business opportunities for French players. - Strategic planning: developing multi-year sector strategies and actions plans for the french market approach in China, in coordination with headquarters in Fr. - Management: organization of promotion events (seminars, technical workshops, B2B meetings) to favor partnerships between French and Chinese companies.

AccorHotels

Global Brand Management Trainee Luxury Brands

Région de Paris, France

juin 2017 - janvier 2018 (7 mois)

Management of a global network of 130+ luxury hotels (under the following brands : Sofitel Hotels & Resorts, Sofitel Legend, SO/ Sofitel) EN: . Strategic and operational guidance to regions and countries to ensure network integrity and brand strategy roll-outs (guidelines and monitoring). . Preparation of tender offers and identification of suppliers in the context of new product/service deployments (2018 Sofitel uniform collection, SofitelMyBedtm). . Selection of artists in design and marketing collaborations following acquisition, construction and renovation of branded hotels. . Proposition of strategic partnerships (e.g. Sofitel X Luxury Airlines). FR: . Gestion différenciée du réseau global de 130+ hôtels de luxe (trois marques) . Recommendations stratégiques et opérationnelles aux régions et pays pour assurer l’intégrité des réseaux et la bonne conduite des stratégies de marque . Préparation des appels d’offres dans le cadre de nouvelles offres produits et services (ex : nouvelle ligne d’uniformes Sofitel, literie SofitelMyBedtm) . Sélection collaborateurs artistiques avant construction ou rénovation des hôtels . Proposition de partenariats stratégiques (ex: avec compagnies aériennes) . Analyse des tendances, benchmarking, comptabilité de l’équipe Sofitel Brands

Nanomade

Strategy Consultant

Région de Toulouse, France

janvier 2017 - avril 2017 (3 mois)

Nanomade is a disruptive tech company that brings Touch & Force Sensing everywhere. This mission was a Master 2 Project. EN: . Set objectives, scope and structure of analysis . Market Intelligence (Target industries, key players, segmentation, analysis of industry forces, consumer trends, market sizing & forecasts) . Formulated strategic recommendations & presented to stakeholders FR: . Définition des enjeux de croissance à moyen et long-terme . Market Intelligence (ciblage industries et acteurs clés, segmentation, étude des forces dans l’industrie, tendances et prévisions, étude demande B2B & B2B2C) . Elaboration de la stratégie de développement et du plan d'action pour l'atteinte des objectifs

THE PILGREENS

Co-Founder - Head of Communications/Marketing & Fundraising Strategy

Région de Paris, France

juin 2015 - janvier 2017 (1 an et 7 mois)

In their mission to promote cleaner mobility across the continents, The Pilgreens were labelled "Official Ambassadors of the COP21" by the United Nations and the French Minister of the Environment, in November 2015. EN: Catalysing Project : "Develop a prototype of electric tuktuk. Drive it 20,000km in 120 days. Talk with the world". . Formulated and implemented communications & marketing strategies . Reponsible for partnerships and fundraising efforts . Organised PR events and academic conferences in 15 countries . Engineered electric vehicle prototype and its 20,000km test drive FR: Mission : "Promotion de la mobilité propre à travers le monde." Projet initiatique : "Développer un prototype de véhicule électrique, le tester sur 20,000km en 120 jours. Parler au monde." . Formulation et exécution de la stratégie communication & marketing . Responsable partenariats et collecte de fonds . Organisation évènements PR et conférences universitaires dans 15 pays . Développement d’un tuktuk électrique et pilotage du périple Bangkok-Paris

Young & Rubicam

Junior Strategic Planner

Région de Hambourg, Allemagne

mai 2016 - octobre 2016 (5 mois)

EN: . Accounts : Colgate-Palmolive, Bel, Boerhinger-Ingelheim, Danone Waters . Trendwatching, behavioural and sociological study, competitives . Coordinated with Y&R global network to develop and to deploy integrated campaigns across european markets (standardization vs. local adaptation) . Managed qualitative research sessions with clients . Led post-acquisition rebranding strategy (brand architecture and positioning) FR: . Budgets : Colgate-Palmolive, Bel, Boerhinger-Ingelheim, Danone Waters . Veille concurrentielle, étude comportements consommateurs et tendances . Coordination avec le réseau global Y&R pour déploiement des campagnes intégrées (standardization vs. adaptation), élaboration de creative briefs . Travail de rebranding post-acquisition (architecture et positionnement marque) . Accompagnement et gestion client lors de la conduite d’études qualitatives

Young & Rubicam

Assistant European Planning

Région de Paris, France

septembre 2014 - juin 2015 (9 mois)

EN: . Accounts : Colgate-Palmolive brands EMEA . Contributed to rebranding strategies and product relaunch strategies on Colgate Plax ‘Keep real life fresh’, Total, Max White One, Total Daily Repair, Palmolive Aroma Sensations & Garden, Ajax ‘Get the Ajax’, Soupline . Finalized creative briefs, consumer trends decks, forecasts and competitives FR: . Budgets : Colgate-Palmolive brands EMEA . Études sociologiques, comportements de consommation, étude concurrence . Élaboration de messages de campagnes (marque et produits) . Finalisation de creative briefs et présentation aux équipes de création . Coordination avec agence interne de production pour travaux internes

Young & Rubicam

European Planning - Internship

juin 2014 - septembre 2014 (3 mois)

Global account: Colgate-Palmolive Elaborating inspiring briefs for our creative teams by unearthing powerful, and outstanding insights - Ajax rebrand strategy, Soupline relaunch strategy, Colgate Plax relaunch strategy, Colgate Brand Equity - Creative briefing on Colgate Total Daily Repair, Colgate, Colgate Sensitive Pro-Relief, Colgate Max White One, Colgate Plax, Palmolive Aroma Sensations, Palmolive Skin Garden, Soupline

Kids - Groupe ID Kids

Internship - assistant chief executive

avril 2012 - juillet 2012 (3 mois)

Fundraising work via impactful communication campaigns Competitive studies Public tenders exlporation

PrintBox Limited

Internship - Assistant general director

Auckland, New-Zealand.

mai 2011 - septembre 2011 (4 mois)

Conception of the marketing & Public relations campaign surfing on the Rugby World Cup wave Direct sales

Formations